Øg dit salg i butikken med mystery shopping

Er du frustreret over lave salgstal i din butik? Vil du gerne forstå, hvad der er på spil, når dine kunder går ind i butikken, og hvad de synes om deres oplevelse? Her kan mystery shopping være svaret på dine spørgsmål. Det er en effektiv måde at evaluere dine ansattes indsats, og vurdere hvor der er plads til forbedring. Lad os se på hvordan du kan øge dine salgstal med mystery shopping.

Mystery shopping er et redskab brugt af butikker. Det kan måle kvaliteten af kundeservice og de ansattes viden om de produkter der sælges. En sådan shopper hyres som regel af et firma udefra, og lader som om de er en almindelig kunde, uden at medarbejderne ved det. De går ind i butikken og vurderer hele oplevelsen i butikken fra start til slut. Lige fra hvor lang tid der går, før en ansat hilser dem velkommen i butikken, til produktviden, hjælpsomhed osv.

Mystery shopping kan forbedre kundeoplevelsen

Mystery shopping kan give butiksejere et præcist billede af, hvad der foregår i deres butik, uden at de selv behøver at være der hele tiden. Det kan give godt bevismateriale, når det kommer til en diskussion af, hvad der skal forbedres, og hvordan man skal implementere nye processer. Med bare et enkelt besøg kan man få indsigt i et væld af områder i din butik, såsom kundeservice, viden om produkter og præsentationen af dem, opstillinger, førstehåndsindtryk etc. Dette kan føre til, at man kan træffe beslutninger om forbedringer på et oplyst grundlag. Dette vil resultere i, at dine kunder vil få en bedre oplevelse, næste gang de træder ind i butikken.

Derudover kan du også få et nyt perspektiv på synligheden af dine produkter. Det kan godt være, man selv mener, at man har lavet den bedste fremstilling af produktet, men et blik udefra kan måske hjælpe med at få de sidste detaljer på plads.