kundetilfredshedsundersøgelse

Kundetilfredshedsundersøgelse er noget vi foretager for virksomheder

Har din virksomhed investeret i en kundetilfredshedsundersøgelse? Som erhvervsdrivende ved du sikkert hvor vigtig dine kunders tilfredshed er for din omsætning. I indlægget her kommer vi nærmere ind på hvad du kan gøre for at styrke dit brand endnu mere.

Hvad kan en kundetilfredshedsundersøgelse fortælle?

Vi har hjulpet massevis af virksomheder med at styrke deres brand position. Det, bl.a. gennem kundetilfredshedsundersøgelse. Som virksomhed er du nødt til at forstå dine kunder, for at kunne opfylde deres ønsker og behov. Først og fremmest er det selvfølgelig vigtigt at du ved hvem din målgruppe er. Du har sikkert en idé om hvem du gerne vil ramme, men er det rent faktisk den målgruppe du henvender dig til med dit brand?

Analyser og statistikker kan hjælpe dig med at holde styr på om din tænkte målgruppe også er din primære målgruppe. Ved besøg på din hjemmeside, kigges der på alder, køn, geografisk placering mm. Og formår du at indsamle mere data omkring dine kunder, kan du analysere endnu mere i dybden på din målgruppe. Hvilke varer køber de primært fra dig, hvor mange penge lægger de i din forretning osv. Det er sådan nogle ting der kigges på, og det er det vi bl.a. Kan hjælpe med.

Hvor tilfredse er dine kunder med dig?

En kundetilfredshedsundersøgelse kan fortælle dig hvad dine kunder er tilfredse med og hvad de ikke er så tilfredse med. De kan være I har et super stærkt produkt, men at serviceniveauet opleves som ringe. Det kan betyde at dine kunder vælger at lede efter et lignende produkt andre steder. Det afhænger af hvor højt dine kunder vægter service i forhold til produkt.

De punkter som I scorer lavt på i en kundetilfredshedsundersøgelse, bør I særligt arbejde på at forbedre. Et professionelt firma kan hjælpe jer med at nå jeres mål. Det kan være ved at lægge en passende strategi for hvordan I griber disse punkter an. Dit personale kan f.eks. trænes via kurser, rollespil, online semiarer og tests. Mange virksomheder bruger også mystery shopping til at undersøge om deres personale lever op til de standarder der forventes oppefra.

Forbedr din virksomhed nu

Et firma som vores kan hjælpe dig med at forbedre din virksomhed, og jo før jo bedre. Du skal nemlig sikre dig at dine kunder ikke løber nogen vegne. Hvis først de gør det, er det sværere at få dem tilbage igen. Undersøg mulighederne, og ræk gerne ud til os for en uforpligtende snak.